plotselinge verdikking van lymfeklier in de hals

Discussies over leven met/na kanker

Moderator: astrid

plotselinge verdikking van lymfeklier in de hals

Berichtdoor lobo op za 19 jan 2008 8:44

Hallo mensen,

Heb al aardig wat doorgelezen. Ondanks alle ellende is er veel positiviteit, dat doet goed.

Waarom ik dit forum zocht.

Afgelopen week had ik nachtdienst. Na een half uurtje slapen werd ik wakker. Dat gebeurt niet vaak, meestal pas na een uur of vier. Ik ging lezen, op mijn zij, hand onder mijn hoofd. Ik voelde een dikke bult, onder de linker kaak, vlakbij het oor. Het was een bult zo dik als een ei. Ik heb het mijn vrouw laten zien die direct de huisarts belde. Helaas kon ik pas 's middags 15.00 uur terecht. Hoewel er nog wel een verdikking zat was het meeste weg. De arts kon er niet zoveel mee. Na even aaaa gezegd te hebben kon ik gaan. Als de bult dikker zou worden moest ik me weer melden. Het was een lymfeklier en die zou wat opzwellen bij een ontsteking.

Het is twee dagen een verdikking onder de kaak geweest, ik was het alweer vergeten. Tot ik gisteravond naar bed ging en (weer op mijn zij) ging lezen. Eerst was er niets. Plotseling wel, weer een echt dikke bult. Nu, na een nacht slaap, is de grootste zwelling weg. Als ik mijn vingers erom doe dan is het een verdikking van plm. 3 bij 2 cm onder de kaak, meer naar binnen. Het lijkt wel alsof het tegen mijn oor drukt want die suist iets.

Ik heb veel op internet gelezen over lymfeklierkanker, ook over knobbels maar niet dat het zo ineens op kan komen. Het is alleen onder mijn kaak. Beide keren dat de verdikking plots opkwam lag ik op mijn zij, mijn hoofd steunend op mijn hand onder de kaak. Ik vraag me af of ik door de druk op zo'n klier zelf zo'n reactie veroorzaakt kan hebben.

Nouja, ik hoop gewoon op wat reacties.

Groet en prettig weekend,

Lobo

In een andere post lees ik dat iemand rugkrampen heeft. Dat heb ik ook, al vrij lang. Ik weet dat aan een slechte conditie. Het komt soms voor als ik op mijn rug in bed lig te lezen als mijn schouders gedeeltelijk op het kussen liggen. Ook als ik mijn rug span bij het krabben bijvoorbeeld.
lobo

Berichtdoor lobo op zo 20 jan 2008 9:58

dankjewel Ria,

Ik maakte me nooit zorgen als ik iets mankeerde. Maar als ik ergens voor naar de dokter ging duurde het eeuwen voor ik doorgestuurd werd. Zo heb ik veel te lang rondgelopen met een te trage schildklier. Heb jaren niets anders gedaan dan werken en slapen/nietsdoen voor we aan bloedonderzoeken begonnen. Elke dag hondsmoe, kon geen trap op. Daarna ging het iets beter maar niet lang. Opnieuw helemaal verrot na een dag werken. Heb me nooit ziek gemeld. Kwam er bij toeval achter dat er iets van apneu bestond. Dus weer naar de huisarts en gewoon gevraagd om een verwijzing. Direct bingo, zwaar apneu. Nu slaap ik met een neusmasker en kan de hele wereld aan. Zelfde met een rotte knie, pijnlijke heup, obstipatie. Nooit thuisgebleven, altijd veel telaat ingegrepen. Maar dit kan wat anders zijn, vandaar mijn zoektocht. Ik ga morgen de huisarts bellen om om een bloedonderzoek te vragen. Kunnen ze daar uit afleiden of je lymfeklierkanker hebt?

Groet, Lobo

(op het apneuforum was ik altijd heel actief onder mijn eigen naam. Tot ik door een vervelende collega voor Jan l.l werd gezet met een eerlijke ontboezeming in de privésfeer. vandaar dat ik nooit meer mijn eigen naam gebruik in openbare fora).
lobo

Berichtdoor Marjoleen op zo 20 jan 2008 20:18

__
Laatst bijgewerkt door Marjoleen op di 29 jan 2008 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Marjoleen

Berichtdoor lobo op vr 25 jan 2008 2:02

Nee, wil toch even afwachten of die verdikkingen in de hals verdwijnen. De plotselinge "eieren" heb ik niet meer gehad. De druk op mijn linkeroor is ook weg, het trekken ook. Ik moet toch nodig eens bloedprikken voor werking van de schildklier en ga dat nu combineren. Deze week was hectisch. Middagdienst, eerder beginnen, vrouw werkt 4 dagen, hectiek op de beurs (één van mijn grote hobbies), kortom, we gaan volgende week.

Jullie zijn echt lief. Welterusten.
lobo

Berichtdoor lobo op zo 27 jan 2008 20:52

Hallo Ria,
De bobbel is een stuk minder, niet meer een ei, nu een knikker, zeg maar.Volgende week ga ik de afspraak maken voor een bloedonderzoek.

Groetjes van Lobo
lobo

Keer terug naar Leven met/na kanker