Kwaadaardige tumor in blinde darm

Discussies over leven met/na kanker

Moderator: astrid

Kwaadaardige tumor in blinde darm

Berichtdoor Nyntje op wo 23 mei 2007 14:11

Tja waar moet ik beginnen. Laat ik eerst iets over mezelf vertellen. Ik ben 34 jaar , samenwonend en moeder van twee kleine meiden. Een van 2 en een van 6. Het begon in Januari . Ik werd door mijn huisarts naar het ziekenhuis verwezen omdat ik de nacht daarvoor zo', last van mijn buik had gekregen. Misselijk, aandrang, bloedheet, ijskoud... Ik had dit al eerder gehad, een aantal maanden ervoor en zelf al toen ik zwanger was van mijn oudste, die wordt bijna 7. Het zakte wel af maar ik hield buikpijn. Toch de volgende dag maar naar de huisarts. Hij had niet het idee dat het een blinde darmontsteking had maar wat het wel was wist hij niet. Hij stuurde me naar het ziekenhuis voor een echo. De radioloog kon niet goed zien wat er was. Wel blinde darm/ niet blinde darm. Ik moest door naar de dienstdoende arts. Die gaf meteen aan dat het een appendiculair infiltraat was. Een ingekapselde blinde darmontsteking. Ik mocht niet meer weg uit het ziekenhuis en moest een week plat liggen. OP 26 februari kon ik geholpen worden en is mijn blinde darm eruit gehaald. Zo, klaar.... Dacht ik. Begin maart was ik voor controle bij de chirurg en gaf hij aan dat hij slecht nieuws voor me had. In mijn blinde darm was een kwaadaardige tumor gevonden. Een adenocarcinoom. Ik zou besproken gaan worden in het AVL. De week daarop kreeg ik te horen dat ik een ileoceaalresectie zou krijgen en een eierstok moest eruit (hier zat het infiltraat aan verkleefd). 13 april heeft de operatie plaats gevonden en alles is goed gegaan. Er zijn geen uitzaaingen gevonden. Ik hoef geen vervolgonderzoek en nu..........................? Ik weet het even niet. Ik moet blij zijn maar voel me een beetje verward. Eerst was er sprake van een halfjaarlijkse controle, nog een echo van mijn lever. Opeens krijg ik te horen van mijn chirurg dat hij hiertoe geen reden meer ziet, huh?? Postitief natuurlijk maar toch snap ik het niet. Pfffffffffff
Laatst bijgewerkt door Nyntje op di 29 mei 2007 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Nyntje

apendix

Berichtdoor Dani op wo 23 mei 2007 21:03

Hoi welkom op het forum,wat een toestand ik begrijp jou ongerustheid heel goed.Ik zou goed afgaan op je eigen gevoel.Als jij het zelf niet vertrouwd dat vraag je om een second opini.Het is tenslotte jou lichaam.En jij moet er vrede mee hebben.,Ik wens je heel veel sterkte,en wil je je hart luchten lekker van je afschrijven op dit forum,daar waar we met z'n alleen een grote familie zijn.Sterkte hoor?Groetjes Dani
Een dag niet gelachen is 1 dag niet geleeft!!!!!!!
Dani

Wie heeft hier ook ervaring mee?

Berichtdoor Nyntje op di 29 mei 2007 15:36

Is er iemand die ook ervaring heeft met een kwaadaaridge tumor in de blinde darm?
Nyntje

Berichtdoor Martin op wo 30 mei 2007 8:36

Hoi nyntje,

Ik heb dikke darmkanker en ook de blinde darm is weggenomen. Ik ben nu aan chemokuren omdat er ook een limfklier was aangetast. Daarnaast is de chemo preventief. Als er geen chemo bij je nodig is, mag je ervan uitgaan dat het allemaal weg is. Tegenwoordig geven ze al heel snel chemo. Een second opinion is natuurlijk altijd raadzaam.
Sterkte
Martin
Martin

Re: Kwaadaardige tumor in blinde darm

Berichtdoor eden op do 02 aug 2007 11:26

Nyntje schreef:Tja waar moet ik beginnen. Laat ik eerst iets over mezelf vertellen. Ik ben 34 jaar , samenwonend en moeder van twee kleine meiden. Een van 2 en een van 6. Het begon in Januari . Ik werd door mijn huisarts naar het ziekenhuis verwezen omdat ik de nacht daarvoor zo', last van mijn buik had gekregen. Misselijk, aandrang, bloedheet, ijskoud... Ik had dit al eerder gehad, een aantal maanden ervoor en zelf al toen ik zwanger was van mijn oudste, die wordt bijna 7. Het zakte wel af maar ik hield buikpijn. Toch de volgende dag maar naar de huisarts. Hij had niet het idee dat het een blinde darmontsteking had maar wat het wel was wist hij niet. Hij stuurde me naar het ziekenhuis voor een echo. De radioloog kon niet goed zien wat er was. Wel blinde darm/ niet blinde darm. Ik moest door naar de dienstdoende arts. Die gaf meteen aan dat het een appendiculair infiltraat was. Een ingekapselde blinde darmontsteking. Ik mocht niet meer weg uit het ziekenhuis en moest een week plat liggen. OP 26 februari kon ik geholpen worden en is mijn blinde darm eruit gehaald. Zo, klaar.... Dacht ik. Begin maart was ik voor controle bij de chirurg en gaf hij aan dat hij slecht nieuws voor me had. In mijn blinde darm was een kwaadaardige tumor gevonden. Een adenocarcinoom. Ik zou besproken gaan worden in het AVL. De week daarop kreeg ik te horen dat ik een ileoceaalresectie zou krijgen en een eierstok moest eruit (hier zat het infiltraat aan verkleefd). 13 april heeft de operatie plaats gevonden en alles is goed gegaan. Er zijn geen uitzaaingen gevonden. Ik hoef geen vervolgonderzoek en nu..........................? Ik weet het even niet. Ik moet blij zijn maar voel me een beetje verward. Eerst was er sprake van een halfjaarlijkse controle, nog een echo van mijn lever. Opeens krijg ik te horen van mijn chirurg dat hij hiertoe geen reden meer ziet, huh?? Postitief natuurlijk maar toch snap ik het niet. Pfffffffffff
eden

Keer terug naar Leven met/na kanker