door gerda op wo 09 aug 2006 17:34
heey,je hoeft je niet te schamen hoor,en klagen kan ook wel eens een opluchting zijn.
Merk in ieder geval dat je wel evt voor een operatie zal openstaan,als de testen allemaal goed verlopen.
Laat dat eerst maar over je heen komen,daarna kun je de beslissing nemen,wel of niet.
Het is al moeilijk genoeg toch,en het is maar goed dat je niet over een nacht ijs gaat,dat zou ook niet goed zijn.
Ik heb geen ervaring in mijn directe omgeving met longkanker,maar dat ook dit iets zwaars is merk ik wel uit jou verhalen en die van andere.
Het is logisch dat je bang bent hoor,een long te moeten missen is ook niet niks.
Tuurlijk is een menswaardig bestaan belangrijk,je gedachten gaan ook verder,en er komt een hoop op jezelf en je naasten af.
Bij mijn man die eigenlijk voor een buismaag operatie ging,Hij was toen 63,gooide uitzaaingen roet in het eten.
het kon niet meer,dus hebben ze hem weer dichtgemaakt.
Achteraf toen we de operatie op tv zagen is hij blij dat dat hem toch is bespaart,gewoonweg omdat de nieuwe slokdarm ieder half jaar moest worden opgerekt,en hij is bang voor die staven,raakt in paniek.
Toch vindt hij het knap voor een ieder die wel de operatie kon en heeft laten doen,maar is blij dat het hem is bespaart.
Tuurlijk,om te horen dat je niet meer kunt en zal genezen is ook niet leuk,maar hij geniet en dan genieten ik en onze zoon ook.
We zullen eruit halen en genieten van de tijd die ons nog is gegunt.
De opgegeven 16 maanden zijn in september een feit,maar hij gaat er overheen hoor!!!!!
En ondanks zijn 65ste nu ben ik reuze trots op mijn mannetje,hij blijft met beide benen op de grond,en gaat vreselijk positief ermee om.
Ik,ik vindt het best moeilijk maar hij sleurt je gewoon mee in zijn positieviteit,en daar ben ik dankbaar voor.
je bent moedig,en fijn dat ieder je keuze zal accepteren,ik en onze zoon hebben dat ook naar mijn man en zijn vader gezegt,we zullen de keuze die je maakt accepteren,en voor hem was het wat hijwilde horen.
Dit vindt ik als naaste en partner zelf heel belangrijk.
Fijn dat je ons op de hoogte houdt en als je een luisterend oor nodig hebt zijn we er ook voor jou.
heeel veeel sterkte
groetjes gerda