Vergrote lymfeklieren hals

Discussies over kanker

Moderator: astrid

Vergrote lymfeklieren hals

Berichtdoor Ahlam op di 13 dec 2005 22:17

Hallo,

Ik heb al maanden te kampen met verschrikkelijke nek, hoofd, en kaak pijn. Daarvoor ben ik naar de dokter geweest en ik bleek een forse zwelling in m´n hals te hebbben (lymfeklieren hals). De dokter heeft me naar een internist doorverwezen. Jammer genoeg kan ik pas 2 jan. terecht bij de internist. Het knaagt mij enorm dat ik dan pas terecht kan. Ik probeer de pijn te bestrijden met ibpfroren, maar inmiddels is de pijn zo onverdragelijk dat ik 4 a 5 tabletten per dag inslik.

Ik ben zo bang dat het lymfeklierkanker is.
Ahlam

Re: Vergrote lymfeklieren hals

Berichtdoor annaknoop op wo 14 dec 2005 16:26

hallo ahlam als de pijn ondragelijk is bel dan gewoon die arts op dat je de pijn niet meer uit kunt houden of laat het via je huisarts lopen die kan ook wat doen maar blijf er niet mee zitten anders kun je altijd nog naar de polie lopen die laten je zobiezo niet staan in ieder geval heel veel sterkte en doen he'' niet wachten toi toi toi anna
zij die opgeven weten nooit hoe dicht zij bij hun doel waren
http://spaces.msn.com/annaknoop
http://annaknoop.hyves.nl/
annaknoop

Lympfklieren in de hals

Berichtdoor John op wo 14 dec 2005 20:33

Hoi,

ik las je bericht en ben eigenlijk best wel verbaasd dat je pas in januari terecht kan. Ikzelf ben vorig jaar met ongeveer dezelfde klachten naar de huisarts gegaan, ik had een lympfklier in mijn hals en die was zo groot dat hij tot op mijn longtop kwam volgens de chirurg die hem verwijderde. Maar goed, even terug komen op mijn verbazing. Ik zat bij de huisarts en deze pakte de telefoon waar ik bijzat en ik kon meteen naar het ziekenhuis met een brief van de huisarts voor de internist, hij zei, het kan zijn dat je even moet wachten maar dan kijkt de internist tussen 2 patienten door even. dit heb ik dus gedaan en de internist maakte meteen een afspraak voor de volgende dag om het ding te laten verwijderen, 10 dagen later had ik de uitslag en bleek dat ik lympklierkanker heb, daarna volgden vele onderzoeken zoals scans bloedonderzoek en rontgenfoto`s. het is erger dan ze hadden verwacht, ik zit al in het op 1 na laatste stadium, b3. mijn advies is dus ook, ga terug naar de huisarts of bel het ziekenhuis en vraag of je urgentie kunt krijgen. een gezwollen lympfklier wil natuurlijk niet zeggen dat jij ook lympfklierkanker hebt maar hoe eerder je weet wat het is hoe beter lijkt mij. Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je iets hebt aan mijn bericht.

met vriendelijke groet

John
John

Berichtdoor ada op wo 14 dec 2005 22:24

hoi ahlam

ook ik ben verbaasd dat je niet eerder naar het ziekenhuis kan.
je kan ook het ziekenfonds bellen en die gaat voor je zoeken waar je sneller terecht kan, alleen heb je kans dat je wel een stukje verder weg moet, maar ik vind het erg raar van je dokter, en zoals er al gezegd wordt gaat terug naar je dokter.

groetjes en sterkte

ada
ada

Berichtdoor Ahlam op za 17 dec 2005 14:31

Ten eerste, bedankt voor jullie reacties.

Ik heb jullie advies opgevolgd en heb gebeld naar m´n huisarts. Ik vertelde de dokterassistente of het mogelijk was of ik eerder bij de internist terecht kon. Ze was veronderstelt van wanneer ik terecht kan; ze vond het vrij snel. Voor mij duurt het weliswaar wel maanden voordat ik bij de internist terecht kan. Enerzijds wil ik het z.s.m. weten zodat ik weet waar ik aan toe ben. Maar anderzijds ben ik zo bang om te horen te krijgen dat ik lymfeklierkanker heb en dat ik niet meer te genezen ben. De gedachte alleen, maakt me gek.

John, hoe gaat het verder met je? Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe.

Gr,

Ahlam
Ahlam

Berichtdoor annaknoop op zo 18 dec 2005 9:34

hallo ahlam in principe is het ook met ander halve week maar ik kan mij heel goed indenken dat dat nog steeds voor jou een eeuw duurd maar ik hoop dat je toch wel een goed gesprek met jou huisarts heb gehad ik heb heel goed kontakt met mijn huisarts en als er wat is kan ik altijd bij hem terecht ook voor een gesprek ik hoop dat jij dat ook kunt want dan kun je je verhaal toch aan een arts kwijt maar als je het even te moeilijk hebt dan is hier altijd wel een luisterend oor aanwezig vergeet dat niet groetjes en toi toi toi anna
zij die opgeven weten nooit hoe dicht zij bij hun doel waren
http://spaces.msn.com/annaknoop
http://annaknoop.hyves.nl/
annaknoop

Berichtdoor ada op zo 18 dec 2005 15:17

hoi ahlam

dat je bang bent voor het antwoordt is begrijpelijk en menselijk
maar je moet er toch doorheen het kan niet anders.
ik wens je heel veel sterkte ermee en mocht je behoefte hebben aan wat steun, gewoon even hier op de site is er altijd wel iemand die je begrijpt.
en misschien is het heel wat anders, dat kan ook nog het geval zijn.

ik wens je ondanks alles toch nog een fijne kerst toe en probeer er toch nog wat van te maken met deze dagen.

groetjes en heel veel liefs

ada
ada

Berichtdoor moeder van een zoon op do 29 dec 2005 15:02

wil je even heel veel sterkte wensen ik weet wat je mee maakt . heb het zelf ook meegemaakt heb de ziekte van hodkgin gehad helf dit jaar sterkte
moeder van een zoon

lympfklier

Berichtdoor John op ma 05 jun 2006 15:04

hoi Ahlam

ik ben benieuwd hoe het nu met je is, ik ben een tijdje niet meer geweest en dacht ineens aan jou.

Ik ben zelf al weer meerdere keren op controle geweest, het is op het moment allemaal vrij stabiel. Ik heb inmiddels ook een nieuwe internist, de vorige voelde ik me niet op mijn gemak bij en ik was wel blij dat er nu 1tje is die wel belangstelling toont, dat gevoel had ik bij de vorige niet. Deze internist vertelde me dat het niet te genezen is maar dat het door chemo en medicijnen te remmen is en de pijn te bestrijden is, hoe lang is niet gezegd, het gemiddelde ligt op 7 a 8 jaar en ze zijn er nu inmiddels 2 jaar geleden achter gekomen. Ik maak me er niet meer zo druk over, ik wacht het allemaal wel af, de ziekte vind ik minder erg dan de symptonen die erbij horen zoals pijn en vermoeidheid.

ik hoop snel iets van je te horen

groeten

John
John

Berichtdoor JeweloftheNile op ma 05 jun 2006 22:08

Hoi John,

Ik ben idd ook benieuwd hoe het met Ahlam afgelopen is. Ik hoop dat ze nog een reactie plaatst.

Ikzelf liep een aantal maanden met klachten en een paar dagen met een opgezette lymfeklier. De huisarts dacht aan spanning, stress of mogelijk Pfeiffer. Totdat ik een trombose-arm kreeg. Toen ging het allemaal erg snel. Ik werd doorgestuurd naar de spoedeisende hulp, werd binnestebuiten gekeerd en een paar uur later wist ik dat ik een tumor had. Een kleine week later was duidelijk dat het non-Hodgkin is en weer een week later had ik mijn eerste chemo te pakken. Overigens gaat het nu goed met me. De tumor is weg en over twee weken heb ik mijn laatste chemokuur.

Ik neem aan dat jij een niet-agressieve variant hebt en in het wait-and-see beleid zit?

Groeten, Jewel
Heeft non-Hodgkin stadium 4B overwonnen!
Mijn weblog: http://femmysgevecht.web-log.nl
JeweloftheNile

Berichtdoor Ahlam op wo 12 maart 2008 22:21

Hallo allemaal,

Ik las net weer na een superlange tijd mijn oproep die ik in 2005 had geplaatst... Goh, wat is het toch alweer lang geleden, zeg!

Het zal jullie misschien wel benieuwen hoe het nu met mij gaat....

Ten eerste, het was dus idd. kanker. Ik kreeg op 6 febuari 2006 te horen dat ik nasofarynxcarcinoom (een tumor achter de neus) heb met uitzaaiingen in m'n lymfeklieren (hals). Endezijds schrok in enorm en anderzijds voelde ik me opgelucht... Ik was opgelucht omdat ik wist waar de pijn vandaan kwam en hoopte dat ze de pijn konden verminderen en/of genezen. Ik ben behandeld in R'dam; ik heb totaal 3x chemo - kuren gehad en 40 bestralingen. De prognose was tijdens de eerste chemo - kuur slecht. Ze schatte dat ik nog maar een maand of 3 zou leven. Het tegendeel heeft het gelukkig bewezen... :) Ik ben inmiddels 'voorlopig' genezen verklaard. Pas na 5 jaar kunnen de artsen zeggen of je volledig genezen bent. Ik word tot nu toe nog om de 3 maanden gecontroleerd. Ik voel me prima. Nog wel een beetje last van droge mond en keel, maar goed, dat is nu eenmaal de prijs die je betaald voor een curatieve behandeling...

John, Ik hoop dat het goed met je gaat...

Ik wil de mensen bedanken die belangstelling en medeleven met mij toonde... :)

Groet,

Ahlam
Ahlam

Keer terug naar Over kanker