Regionale chemotherapie

Discussies over leven met/na kanker

Moderator: astrid

Regionale chemotherapie

Berichtdoor ben010 op vr 04 sep 2009 9:15

Wie heeft er ervaring met regionale chemotherapie en/of met de medias klinik in Burghausen te Duitsland?
Tevens wil ik graag weten of mensen ervaring hebben met prof. dr Aigner die daar werkzaam is (directeur).

Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Gr

Ben
ben010

Regionale chemotherapie

Berichtdoor alfred1305 op vr 04 sep 2009 23:08

Ben,

Ik heb recent zelf naar Dr Aigner en de RCT therapie gezocht. Voor mijn vader, bij wie pancreaskanker is geconstateerd. Op duitse sites wordt best wel over Aigner geschreven. Op de fora ben ik echter geen ervaringen met hem tegengekomen.
Zelf heb ik mijn zoektocht verlegd naar de cytotron therapie die sinds kort in Leiden wordt aangeboden. Op verschillende fora heb ik om ervaringen daarmee gevraagd en positieve reacties ontvangen. Geen bijwerkingen.
Om eenbesluit te nemen is het moeilijk om de juiste informatie boven water te krijgen, niet in de laatste plaats omdat nieuwe behandelingen bij oncologen vaak nog niet bekend zijn, en omdat de verschillende oncologen elkaar tegenspreken. De een is voor chemo en de ander zegt weer dat bestralen beter is. Ik hoop dat je iemand vind die ervaring heeft met RCT. De bijwerkingen bij de behandelingen staan mijn vader tegen.

Beste wensen,
Alfred1305
alfred1305

Re: Regionale chemotherapie

Berichtdoor ben010 op zo 06 sep 2009 9:48

Hoi Alfred. Bedankt voor je reactie. Ook ik vraag dit voor mijn vader. Hij is al bijna 3 jaar zoet met weke delen kanker. Hij heeft nu weer een liposarcoom in de buik die hard groeit en tegen de pancreas en dunne darm aan zit. Verder doet hij voorlopig nog alles, maar hij begint er nu wel last van te krijgen.

De medias-klinik, Dr Aigner, denken hem te kunnen helpen/redden door regionale chemo toe te passen. Ze proberen zo met een zeer hoge dosis de sarcoom te laten krimpen om hem er vervolgens uit te halen.

Welke bijwerkingen bedoel je eigenlijk? Ik heb gelezen dat de bijwerkingen juist vele malen minder zijn, doordat het regionaal wordt toegepast en gefilterd wordt.

Gr

Ben
ben010

Re: Regionale chemotherapie

Berichtdoor alfred1305 op vr 11 sep 2009 0:37

Ben,

3 jaar al! Hopen dat ook de nieuwe tumoren aangepakt kunnen worden.

Ik bedoelde de bijwerkingen van chemo en bestraling, en de morfine waar hij helemaal suf van kan worden. De bijwerkingen gingen dus niet over de therapie van Dr. Aigner.

Als ik iets tegenkom van mensen die er ervaring mee hebben, dan laat ik het je weten.

Beste wensen,
veel sterkte voor je vader.

Alfred1305
alfred1305

Keer terug naar Leven met/na kanker