Hartkanker

Discussies over kanker

Moderator: astrid

weg

Berichtdoor J.J. op vr 18 mei 2007 21:05

why is my reaction gone??
Maakt werkstuk over kanker
J.J.

Hartkanker

Berichtdoor esma op vr 01 jun 2007 20:58

Hallo,
Mijn vader is ook overleden aan hartkanker. Het werd bij hem geconstateerd in een van de hartboezems en succesvol verwijderd. Al snel bleek dat het was uitgezaaid naar zijn bijnieren en van daar uit verspreidde het zich over zijn hele lichaam.
Een jaar na de diagnose en operatie is hij overleden.
Ik vind het erg frustrerend dat er zo weinig bekend is hierover. Is het erfelijk...hoe vaak komt het voor...wat zijn de mogelijke oorzaken??
Ik ben al lang op zoek naar mensen die er meer over kunnen vertellen, tot op heden zonder resultaat.
Sterkte allemaal!!
esma

Berichtdoor j2op op ma 18 jun 2007 0:49

Naar mijn weten is Hartkanker erg zeldzaam (maar niet minder erg).
Kanker is (om kort te zijn) een niet gecontroleerde vermenigvuldiging van cellen. Aangezien hartcellen zich bijna niet kunnen vermenigvuldiginen(denk maar aan een hartinfarct, een deel van hat hart sterft dan en wordt niet vernieuwd) is ook kanker erg zeldzaam.
Ook uitzaaingen zijn niet vaak te vinden, omdat het bloed, waar de kankercellen zijn, erg hard en snel wordt weggepompt.
Non timeo adversa!
j2op

Berichtdoor esma op ma 18 jun 2007 9:29

Dat het zeldzaam is, daar ben ik inmiddels wel achter. Mijn vader had uitzaaiingen in beide bijnieren en uiteindelijk ook in zijn rug en armen (botten dus). Veel pijn en al vrij snel was het duidelijk dat ze niets voor hem konden doen. Af en toe een bloedtransfusie zorgde ervoor dat hij zich af en toe even wat beter voelde. Dus uitzaaiingen--> ja, wel degelijk!
Bedankt in ieder geval voor uw reaktie.
Vr. gr. Esma
esma

Berichtdoor j2op op ma 18 jun 2007 23:46

ik ben ff gaan kijken: als primaire tumor is hartsarcoom de meest voorkomende vorm van kwadardige tumor. Normaal komt het in voor in het rechter hartdeel. Behalve dat het zeldzaam is is een hartsarcoom meestal aggressief, en belet ook een normale bloedsomloop
uitzaaingen zijn meestal afkomstig van longkanker maar ook relatief zeldzaam, aangezien de pompwerking van het hart zelf.
Meer is denk ik op google te vinden.

Kanker vind ik vreselijk zeldzaam kanker vind ik nog erger, en al zal dit niet het verdriet verlichten, wens ik veel sterekte toe.
Non timeo adversa!
j2op

Re: Hartkanker

Berichtdoor tineke60 op di 29 jul 2008 13:25

hallo

Bij mijn moeder is longkanker geconstateerd en uitgezaaid naar haar linkerhartkamer ..ze kunnen niets meer voor haar doen .
Ik verzorg haar nu maar wie kan mij vertellen wat ik met gaan verwachten heb wel beetje ervaring met kankerpatienten maar dit soort is mij zo onbekend het is allemaal heel heftig zo als je niet weet wat je te wachten staat .
Hadden van deze vorm ook nog nooit gehoord mijn vader lijd aan prostraat en bot en weten een beetje de gevolgen ervan
Hoop dat iemand mij een beetje kan vertellen hierover

Groetjes Tineke
tineke60

Vorige

Keer terug naar Over kanker