Afweer tegen uitgezaaid kanker.

Discussies over kanker

Moderator: astrid

Berichtdoor immuuntherapie op di 06 feb 2007 10:09

Met immuuntherapie wordt het afweersysteem tegen kanker gestimuleerd, zie Je afweer vecht tegen kanker http://tumor.any.to

Dit betekent dat voor sommige patiënten levensverlenging en genezing mogelijk is, die niet meer mogelijk is met chirurgie, bestraling en/of chemotherapie alleen.

Immuuntherapie met lokale injecties van interleukine 2 kent vrijwel geen bijwerkingen. Pijn van de naald en lokale zwellingen zijn de ernstigste bijwerkingen die de patiënten aangegeven.

Voor de behandeling wordt interleukine 2 geïnjecteerd in een of enkele tumoren; De bedoeling is dat de behandeling immuniteit in het lichaam opwekt die ook de niet-behandelende tumoren afstoot.

Lokale interleukine 2 therapie is effectief in het genezen en terugdringen van vele soorten van kanker in proefdieren. Met name in uitgezaaide vormen van kanker worden grote resultaten geboekt tot genezing van 70% van de dieren. Ook worden grote, niet behandelde tumoren in behandelde dier afgestoten en is de immuniteit veelal levenslang.

Lokale interleukine 2 therapie wordt ook toegepast bij zieke dieren. Bij ocular squamous cell carcinoma wordt 65-70% van de runderen gedurende minimaal 3 jaar tumorvrij (is de economische levensduur van deze runderen). Onderzoek is gaande naar de behandeling van andere tumoren in runderen, paarden, honden en katten.

In de mens is een klinische fasse II studie uitgevoerd bij neuskeelholte kanker in combinatie met bestraling. De 5-jaars ziektevrije overleving ging hier van 8% naar 63% http://nieuws.any.to/ .

De behandeling van diverse andere vormen van kanker bij de mens bevind zich nog in een vroeg experimenteel stadium. Op eigen initiatief worden incidenteel patiënten door hun eigen oncoloog behandeld, indien geen andere curatieve therapie meer mogelijk is. De resultaten van deze behandelingen zijn veelbelovend; ze variëren van volledige genezing tot onverwacht lange overleving, maar ook patiënten zonder verbetering komen voor. Informatie over kanker immuuntherapie is te vinden op http://kanker.any.to .

Dr John J. L. Jacobs
.
Kanker immunotherapie stimuleert het afweersysteem tegen tumoren en hun uitzaaiingen. Lokale interleukine-2 heeft therapeutische effect in verschillende vormen van uitgezaaide kanker in mens en dier (tot 50-70% genezingen) met vrijwel geen bijwerkingen.
immuuntherapie

Re: Afweer tegen uitgezaaid kanker.

Berichtdoor annaknoop op di 06 feb 2007 11:33

ik zou graag willen hebben dat iedereen voor zichzelf beslist wat voor een behandeling ze willen hebben zoals dat hier wordt voor gedaan lijkt wel een reclame boodschap !!!!!
ikzelf heb twee maal kanker overleefd en ik zit hier ook niet te zagen hoe ze dat bij mij hebben gedaan
ik ben in ieder geval blij dat ik mijn kleinkinderen MAG ZIEN OPGROEIEN

GROETJES
Afbeelding
zij die opgeven weten nooit hoe dicht zij bij hun doel waren
http://spaces.msn.com/annaknoop
http://annaknoop.hyves.nl/
annaknoop

Voor anna

Berichtdoor MB op di 06 feb 2007 15:02

Anna,

Ik kan bovenstaande mededeling geen reclameboodschap noemen, maar meer een informatieve mededeling. Bovenstaande getallen laten zien dat hier mooie resultaten mee kunnen worden behaald. Niet iedere oncoloog is hiervan op de hoogte en zal zijn/haar patient dit als een mogelijkheid aanbieden. Jij HEBT twee maal kanker overwonnen, echter er zijn legio patienten die alleen nog maar een palliatieve behandeling krijgen aangeboden. Voor hen is in principe geen genezing mogelijk. Voor hen kan deze behandeling misschien nog een optie zijn.

Ik dacht dat interleukine-2 niet zo'n duur medicijn is en ook voor dit onderzoek zal waarschijnlijk gelden dat er moeilijk aan finaciele middelen te komen is. Dit zijn het soort projecten die ik graag zou sponsoren, maar helaas, ik heb niet de loterij gewonnen en mijn bijdrage zal weinig soelaas bieden. Overigens, heb ik mijn goede doelengeld nu al besteed.
MB
MB

Re: Voor anna

Berichtdoor annaknoop op di 06 feb 2007 15:59

wat ik ook bedoel is informatie kan iedereen wel van het internet halen
hier zijn wij om mekaar te steunen in een hele moeilijke tijd die iedereen soms helaas tegenkomt zelf of een naaste of een ouder van jou ik geloof niet dat ze geinteresseert zijn in informatie hier maar om steun te vinden wil je toch informatie uitgeven maak dan een eigen web of space aan daar kun je dan alles opzetten voor wie het wel intereseerd
groetjes
Afbeelding
annaknoop

Berichtdoor MB op di 06 feb 2007 16:15

Hoi Anna,

Ik ben WEL geinteresseerd in informatie. Topics die mij niet aanspreken open ik niet of ik lees er gewoon overheen en open ze vervolgens niet meer.

Nu wil ik het dan toch eens kwijt:

Waarom kunnen wij hier niet telerant met elkaar omgaan en elkaar respecteren? Het forum is opgebouwd uit topics, en laat de topics die je niet interesseerd gewoon met rust. Dit voorkomt veel onrust.
MB
MB

Berichtdoor nathalie op di 06 feb 2007 16:45

nee ik ben het niet geheel met je eens MB.

Sommige topics zijn hier kwetsend en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Ik het het al een keer eerder geopperd, maar heb het idee dat de berichten niet zo goed gelezen worden door de moderators, maar hier mijn idee.

open een nieuw subfora met alternatieve geneeswijze of nieuwe geneeswijze of zoiets. Dan kan iedereen lezen in dat subfora als die wilt en kunnen de rest daar weg bliven en dan is het voor iedereen opgelost!
nathalie

Berichtdoor MB op di 06 feb 2007 17:48

Nathalie,

De onderzoeker die het bovenstaande bericht heeft geschreven is werkzaam op de universiteit in Utrecht. Gewoon regulier. Hij schreef naar mijn mening GEEN kwetsend stuk. Ik heb zijn aangereikte sites even bekeken. Erg interessant. MAAR hij had dit inderdaad beter onder het hoofdstuk "mijn manier van kankerbestrijding" kunnen zetten. En aangezien Interleukine-2 een goedkoop medicijn is lukt het natuurlijk weer niet om aan onderzoeksgeld te komen. Ze hebben dit al uitgebreid getest bij dieren. Wij weten ook dat medicijnen voor dieren (behalve huisdieren) niet te duur mogen zijn, anders laat de boer ze slachten. Maar waarom zou iets wat bij dieren werkt niet ook bij ons werken? Notabene, de eerste experimenten worden ook vaak op ratjes uitgevoerd.

Daarom heb ik gereageerd en reageer ik nu weer.
MB
MB

Berichtdoor MarianneB op di 06 feb 2007 19:26

Hoi MB

Ik ben het met je eens hoor, hoe meer informatie hoe beter, mijn moeder is helaas 14 november gestorven en ik heb de informatie allemaal van internet moeten halen want de artsen zeiden alleen maar dat ze niets meer konden doen voor haar, alleen maar afwachten. Helaas is het hier zo dat oncologen wel op de hoogte zijn maar de informatie niet aan de patienten doorgeven. Mijn moeder heeft er alles aan gedaan maar het heeft helaas niet geholpen maar voor haar was het belangrijk dat ze er alles aan gedaan had en ik denk dat het voor heel veel mensen zo is. Iedereen is er uiteraard vrij in om een mening te hebben maar het bericht kwam op mij over als informatie en niet als reclame. Zolang er mensen sterven aan kanker is het belangrijk om de informatie die er is te delen met andere mensen, die kunnen er iets aan hebben.

Groetjes
Marianne
MarianneB

Berichtdoor nathalie op di 06 feb 2007 20:08

[quote="MB"]Nathalie,

De onderzoeker die het bovenstaande bericht heeft geschreven is werkzaam op de universiteit in Utrecht. Gewoon regulier. Hij schreef naar mijn mening GEEN kwetsend stuk. Ik heb zijn aangereikte sites even bekeken. Erg interessant. MAAR hij had dit inderdaad beter onder het hoofdstuk "mijn manier van kankerbestrijding" kunnen zetten. En aangezien Interleukine-2 een goedkoop medicijn is lukt het natuurlijk weer niet om aan onderzoeksgeld te komen. Ze hebben dit al uitgebreid getest bij dieren. Wij weten ook dat medicijnen voor dieren (behalve huisdieren) niet te duur mogen zijn, anders laat de boer ze slachten. Maar waarom zou iets wat bij dieren werkt niet ook bij ons werken? Notabene, de eerste experimenten worden ook vaak op ratjes uitgevoerd.

Daarom heb ik gereageerd en reageer ik nu weer.[/quote]

Ik zeg niet dat dit topic kwetsend is, ik zeg allen dat er veel topics kwetsend zijn zoals die van fans en kaiser en daarom hebben mensen hier even genoeg van!

ik stel toch voor om een nieuw subforum te maken en niet om alles eraf te gooien, dus ik snap niet waarom je dan nu zo op mij reageerd....
nathalie

Berichtdoor immuuntherapie op di 06 feb 2007 20:29

nathalie schreef:nee ik ben het niet geheel met je eens MB.

Sommige topics zijn hier kwetsend en dat lijkt mij niet de bedoeling.

Ik het het al een keer eerder geopperd, maar heb het idee dat de berichten niet zo goed gelezen worden door de moderators, maar hier mijn idee.

open een nieuw subfora met alternatieve geneeswijze of nieuwe geneeswijze of zoiets. Dan kan iedereen lezen in dat subfora als die wilt en kunnen de rest daar weg bliven en dan is het voor iedereen opgelost!

Ik dacht dat de titel van dit topic duidelijk genoeg was voor wat betreft de inhoud.

Het plaatsen van de tekst dat sommige topics hier kwetsend zijn, vind ik erg ongepast.

Ik heb dit topic niet onder Mijn manier van kankerbestrijding geplaatst, omdat het daar gaat over hoe je KWF en KWF onderzoekers kunt steunen. Dit onderzoek en de onderzoekers zijn niet door KWF gefinancieerd.

Locale interleukine 2 therapie is geen alternatieve geneeswijze, dus op een subforum daarover hoort het niet thuis. Het is gewoon "nieuwe" geneeswijze die sinds 1989 serieus onderzocht wordt. De eerste resultaten bij mensen (Fase II studies van terugkerend blaaskanker, gevorderd neuskeelholtekanker en case studies van verschillende soorten kanker) zijn beschreven in enkele artikelen in gerenommeerde reguliere wetenschappelijk tijdschriften.

Lokale interleukine 2 therapie is commercieel volstrekt oninteressant. De behandeling van een patient kost circa 65 tot 250 euro, vergeleken met kosten van 10.000 tot 40.000 voor een chemokuur. Dus van de farmaceutische industrie valt weinig investering te verwachten.

Wetenschappelijk is lokale interleukine 2 therapie uit de mode. Dat ligt niet aan de resultaten, maar wel aan de tijd die het duurt voordat er resultaten zijn. Cytokines tegen kanker zijn allemaal out en monoklonale antilichamen en dendritische cellen zijn hot. Subsidies gaan naar veelbelovende, modieuze technieken. Het gaat volgens mij echter niet om de mode, maar om dat wat werkt in patienten.

De fase II studie van neuskeelholtekanker is in 1995 opgezet en in 2005 gepubliceerd. Het therapeutische verschil 8% naar 63% op de 5-jaarsziektevrije overleving is opvallend groot, met alle goede controles voor een fase II studie.

De bewijzende fase III studie is groter en als we de low-budget financiering rond krijgen hebben we over 13 tot 15 jaar voor 1 vorm van kanker aangetoond dat het in mensen werkt.

Het proefdierwerk en de behandeling van zieke dieren door dierenartsen en de case-studies van patienten die zich aanmelden suggereren dat meerdere tumoren afgestoten kunnen worden. Doktoren zien althans onverwachte genezingen en verlengde overlevingen.

We werken hierin samen in een grote internationale groep, maar de website http://www.cancerimmunotherapy.net heeft vooralsnog de laatste 2 jaar weinig bezoekers en bekendheid. De KWF site is de plaats voor mensen die zoeken naar info over kanker, dus vandaar dat ik het hier plaats.

Als ik of een familielid kanker zou hebben en er zou geen curatieve therapie meer zijn zou ik voor intratumorale interleukine 2 kiezen.

John
Kanker immunotherapie stimuleert het afweersysteem tegen tumoren en hun uitzaaiingen. Lokale interleukine-2 heeft therapeutische effect in verschillende vormen van uitgezaaide kanker in mens en dier (tot 50-70% genezingen) met vrijwel geen bijwerkingen.
immuuntherapie

Berichtdoor gerda op di 06 feb 2007 20:33

Lieve nathalie,ik ben het met je eens hoor,hopenlijk komt er voor zulke berichten een eigen forum.
En bovenstaand topic heeft helemaal geen kwetsende stuk,zoals jij al vermelde,ook ik heb het even een beetje doorgelezen.
groetjes gerda
gerda

Berichtdoor MB op di 06 feb 2007 21:06

Gerda,

Ik ben erg blij met het bericht van John. Het is duidelijk van een ander caliber. Voor mij is dit een verrijking voor dit forum.

Vele mensen die net te horen krijgen dat ze kanker hebben en op zoek zijn naar info komen al snel hier terecht. Kijk maar eens naar het aantal nieuwe aanmeldingen, maar weinigen zijn vervolgens hier actief aanwezig.
3.5 jaar geleden, toen ik de diagnose kreeg, keek ik om te beginnen hier en op de borstkankersite. Aangezien ik inhoudelijke informatie zocht was ik er al snel uitgekeken en heb toen mijn zoektocht in het Engels voortgezet. Dit heeft mij enorm geholpen en ik ben nu een gesprekspartner voor mijn onc. Ik beslis mee in mijn behandelingen en mijn onc. luistert naar mij. Zonder kennis zou dit niet goed uitvoerbaar zijn. Ik kan mij voorstellen dat er meer mensen zijn als ik en inderdaad een aparte onderwerp voor dit soort berichten zou een goede toevoeging voor deze site zijn. Dan kan de bezoeker heel gericht aan het werk.
MB
MB

Berichtdoor wim Rhijnsburger op di 06 feb 2007 22:07

zou die therapie ook werken tegen de ziekte van KALE? mijn zwager heeft beenmergkanker en heeft ook al stamceltransplantatie gehad uit eigen oogst, maar weg is de kanker niet (en mogelijk nooit?).

het zou mooi zijn als dit ook voor hem toegepast kan worden.

w i m
24 juli 2006 wim geopereerd aan darmkanker.
19febr 2008 arlien geopereerd aan darmkanker.
vanaf 24febr 2008 tot heden, arlien 4 operatie's, blijvend stoma geplaatst.
Je ziet het pas, als je het gelooft ?
wim Rhijnsburger

Berichtdoor annaknoop op wo 07 feb 2007 6:35

ben het er gewoon mee eens als het goed boven aan de topic staat dan kun je het gaan lezen of overslaan net zoals mb zegt giseren was ik even alles spuchzat en mijn emmer was even over gelopen heb ik iemand daar mee gekwetst dan sorrie daarvoor achhh wil er ook niet meer over hebben
Afbeelding
annaknoop

Berichtdoor Marjoleen op wo 07 feb 2007 8:38

En dit is nu wat ellendelingen als .... (vul zelf maarin) bewerkstelligen met hun kwetsende opmerkingen.
Anna, ik weet heel goed wat je bedoeld hoor en idd de meeste anderen hier ook, maar de afgelopen dagen is het gewoon even te hoog opgelopen
en dan komen zulke berichten gewoon even niet goed aan.
Kunt het zien als op alle slakken zout leggen, maar ik heb daar alle begrip voor. Voel het nl. net zo.
liefs Marjoleen
Marjoleen

Volgende

Keer terug naar Over kanker