Nlp mastercoach

Discussies over leven met/na kanker

Moderator: astrid

Nlp mastercoach

Berichtdoor robertus op di 07 aug 2007 8:24

Nadat er van mijn tweelingzusjes er een is overleden en het andere zusje 12 jaar later dezelfde soort kanker kreeg en in die tussen tijd ook mijn broertje prosstaatkanker kreeg toen hij 35 was.Ben ik wel erg geschrokken en heb een erfelijkheidstest gedaan gelukkig ik heb het erfelijke gen niet.Toch wil ik iets doen voor mensen met kanker en ben een traingsprogramma aan het maken.Ik heb nu een 5 pagina groot word document over hoe ik nu denk over gezondheid.Ik zou graag hierin wat advies kunnen gebruiken als mensen het gelezen hebben die werkelijk ziek zijn.En ook een duidelijke mening hier over geven.Stuur een e-mail adres en ik kan je het document mailen als je belangstelling hebt.Lezen kost niets en wellicht heb je er wat aan.
Laatst bijgewerkt door robertus op wo 08 aug 2007 8:06, in het totaal 1 keer bewerkt
NLP Mastercoach.Nadat mijn zusje op 31jarige leeftijd is overleden aan kanker haar zusje 12 jaar later ook kanker kreeg en een broer prosstaat kanker kreeg.Hoe was dit voor mij krijg ik het ook.
robertus

Berichtdoor Marjoleen op di 07 aug 2007 9:07

Ik persoonlijk denk niet dat door te denken dat je NIET ziek kunt worden, je ook niet ziek word. Ben misschien in jouw ogen een doemdenker, maar dit vind ik eigenlijk een beetje onzin.
Hoe verklaar jij dan dat ik als 14 jarige die nog nooit met ziekte te maken had gehad TOCH ziek werd. Bij mijn weten heb ik me echt niet ziek gedacht hoor. Stond er niet eens bij stil dat ik weleens kanker zou kunnen krijgen, laat staan dat je met POSITIEF denken jezelf ook weer kunt genezen.
Wat jij nu reclameert is zogenaamde "selfhealing, reiki, chakra's en nog tig andere vormen van spiritualiteit".
Sorry, maar ik geloof daar niet zo in. Ken ook voorbeelden in mijn omgeving die daar hun heil in zochten, het mocht helaas voor hun lichamelijk niet baten, maar geestelijk vonden ze er erg veel steun. Je vroeg hoe wij erover denken, nou dit is zoals ik er dus over denk.
Osteosarcoom 1981(14jr. oud) --> T10B protocol , plaatsing megaprothese april 82 , totaal revisie 1997, Late Effecten kinderkanker 2004 , anno nu (kom)revisie in t vooruitzicht
Marjoleen

Berichtdoor frans op di 07 aug 2007 13:00

Hallo robertus,

Zal hier algemeen op antwoorden, geen prive ervaringen etc.

Mensen kunnen zichzelf bewust niet ziek maken denk ik, als je bedoeld dat door stress, negative gedachten en daardoor ongezond gaan leven etc. dat je daar ziek van kunt worden dan klopt jou theorie.
Bij ieder mens is dit 6e zintuig aanwezig, maar nog niet ontwikkeld, wat ook weer onderverdeeld kan worden in deelzintuigen.
Noem de belangrijkste, helderzien, helderhoren, heldervoelen etc. zonder gebruik te maken van hulpmiddelen.
Een foto of voorwerp wordt gebruikt om zich te consentreren, hun hoofden leeg te kunnen maken voor ingevingen/voelen etc.
Sommige mensen hebben het volledige 6e zintuig en sommigen een deel of meer delen daarvan.
Energie overdragen en voelen hoort bij helder voelen/ruiken etc.
Een bekende gewoonte is bijvoorbeld als een moeder een kind streelt en het kind wordt rustig en voeld minder of geen pijn meer.
Als ouders onrustig zijn voelen oudere mensen en kinderen dat meestal het eerst, dat komt omdat deze niet zo ingesteld zijn om te presteren en dus dichter bij de basis staan.
Dat de ene mens de andere mens kan genezen met energie zenden/overdragen zonder dat die persoon of dier het zelf weet, maar wel open staat, voor het ontvangen van deze energie, dan heb je gelijk.
Goede paragnosten zijn kunstenaars in het laten verdwijnen van stress, te veel zenuwen, angsten en bestrijden van pijn.
Kan bewijzen met medische foto's en een medische dossier dat mijn vrouw twee keer (ik noem het gered is) door twee verschillende paragnosten met enegie overzenden/stralen.
Magneniteren zoals dat algemeen genoemd wordt is niet de juiste benaming, je magnetiseert niemand.
En magnetiseur hij/zij ontvangt deze energie en funcioneert als tussen persoon, straalt deze energie verder uit, hij/zij geeft het dus door.
Afstand en energiedrager speeld daar bij geen rol en de energie is ook altijd positief.
Een magnetiseur die energie uitstraalt kan je niet zieker maken als je al bent.
Meestal kan zo'n genezer helaas niet zichzelf en zijn/haar familie deze energie overdragen.
Meestal gaat zo'n iemand naar een arts of een ander magnetiseur.
Een goede magnetiseur is meestal niet duur, mijd dus dure adverteerders.
Een goede magnetiseur ziet zijn/haar gave als een geschenk van god en zal dat niet misbruiken, moeten wel belasting betalen en eten met het uitoefenen van hun gave zoals ieder ander beroep.

Kan een paragnost wonderen verrichten, helaas dat is niet mogelijk.
Zij kunnen wel delen of het gehele lichaam energie geven zodat er een balans in het lichaam ontstaat waardoor de aanwezige energie overal vrij kan stromen daardoor het lichaam zichzelf kan genezen en geneeesmiddelen spontaan gaan werken waar dat mogelijk is.

M.v.g. Frans.
frans

Berichtdoor walter stevens op di 07 aug 2007 16:30

Of je jezelf ziek kunt denken, dat weet ik niet.
Maar wat ik wel vaak zie is dat mensen die ziek zijn vaak mentaal in een negatieve spiraal naar beneden gaan. Men kijkt alleen nog maar naar de dingen die ze niet kunnen, en niet naar de dingen die het leven nog wel te bieden heeft. En ja ik ben er wel van overtuigd dat een negatieve gedachte cq houding het genezingsproces niet ten goede komt, en ervaar dat zelf ook aan den lijve...
Ik heb onlangs een probleem met mijn linkervoet gehad... de artsen verklaarden dat ik met ondersteuning van medicatie 8 tot 12 maanden aan het herstellen zou zijn...... Ik kon niet tegen de medicatie... ben gaan kijken hoe ik met deze tijdelijke handicap kon leven, en zie, na 5 maanden zonder medicatie is het probleem over !!.
Hoe het allemaal werkt, ik weet het niet, maar een positieve gedachte beinvloed zeker het herstel proces.
Het wordt stil hier !
walter stevens

Berichtdoor fio op di 07 aug 2007 17:44

Hoi robertus
Persoonlijk denk ik niet dat je kan voorkomen dat je ziek wordt, of jezelf kan genezen puur door een posieve denkwijze.
Wel denk ik dat het heel belangrijk is voor de manier waarop je met de ziekte om gaat. Als je positief blijft denken en zin houdt in het leven kan dat wel degelijk bijdargen tot een spoediger herstel of een langere overleving. In ieder geval zorgt het ervoor dat de tijd die je hebt een stuk aangenamer zal zijn.
Ik denk dus dat zo'n cursus in combinatie met reguliere geneeskunde een heel goed idee is. Wanneer het er echter op gericht is mensen te overtuigen dat ze niet ziek worden of beter worden puur door positief denken ben ik er zelfs een beetje op tegen. Ik geloof namelijk niet dat dit zo is, en het zou mensen valse hoop kunnen geven.
Ik hoop dat je hier wat mee kan.

liefs fio

www.fio.web-log.nl
fio

Re: Nlp mastercoach

Berichtdoor WimDeVos op di 09 maart 2010 18:06

Hey Robertus,

ik kwam op deze post terecht toen ik googlede naar "kinderen kanker NLP". Ik ben zelf 33, geen kankerpatient, maar heb wel een zware medische "transformatieperiode" doorgemaakt ten gevolge van o.a. het recent verlies van mijn beide ouders (aan o.a. kanker). Ik ben zelf me reeds een aantal jaren aan het verdiepen in NLP (en aanverwante domeinen/praktijken) en vroeg me af of er initiatieven bestaan (Belgie/Nederland) die kankerpatientjes (kinderen) helpen om adhv NLP hun ziekte te bestrijden (als extra bovenop de bestaande medische hulp die ze krijgen uiteraard) ?

Ik ben er nl van overtuigd dat dit een positieve bijdrage kan leveren in hun genezingsproces en zou graag op één of andere manier mijn kennis van NLP willen inzetten voor deze patientjes. Ik denk eraan om samen met een vriend een VZW (vereniging zonder winstoogmerk) hiertoe op te zetten in België. We zouden dan op zoek gaan naar mensen die vrijwillig (!) en dus onbetaald ook door hun NLP kennis hier een steentje kunnen in bijdragen.

Elke info/bijdrage is welkom. Ik zou alvast graag es je paper lezen. Mijn email : WimDe_Vos@hotmail.com

thanks !
Wim
WimDeVos

Keer terug naar Leven met/na kanker