Sorry Fan, maar dit is niet echt leuk voor Soekiana nu. Zij moet nog beginnen met de chemo's en is daar al héél erg onzeker en angstig voor en dat is niet meer dan begrijpelijk. Ik en velen met mij zijn nog steeds in de overtuiging dat chemotherapie een goede optie is ter bestrijding van kanker, dus maak a.u.b. iemand die aan de vooravond staat van haar 1e behandeling al niet onzekerder dan ze al is.
Fan schreef:Lees ook dit, zoniet nog schokkender, onderzoek van Prof. Huib Caron (kinderoncologie) van het Emma Kinderziekenhuis AMC op onderstaande website. Een onderzoek dat zijn weerga in de medische wereld niet kent. De resultaten van het onderzoek werden gepubliceerd in het prestigieuze Amerikaanse medische tijdschrift (september 2007) JAMA (Journal American Medical Association).
Huib Caron stelt, dat zijn collega’s en hij geschokt waren door hun eigen onderzoeksresultaten. Citaat: “Als kinderarts wil je kinderen genezen. Nu ruilen we één ernstig probleem in voor soms wel drie andere. Je kunt maar één conclusie trekken: we doen het als dokters niet goed genoeg.” Voor meer informatie lees verder op:
http://www.voorennadediagnose.nl/W50-Wi ... gelijk.htm
Overigens moet je dat bericht van Prof.Caron niet uit zijn proporties trekken en toelichten waar het precies overgaat.
Ik weet waar ik over praat, want ik ben nl. zelf één van kinderen uit die onderzoeksgroep en ja dus ook ik ben nu een volwassene die te maken heeft met de "late effecten kinderkanker", maar bedenk dat eind 70 er jaren de chemo behandelingen net goed terwijl in opmars waren en men NIET WIST wat de gevolgen zouden zijn. Die komen nu steeds verder naar voor. Al zolang als ik behandeld ben (1981-1982) word ik al vervolgd en niet alleen ik , maar zoals je kunt lezen uit het onderzoek nog meerderen met mij.
Ten tweede gaat dat stuk over de GEVOLGEN VAN KINDERKANKER en dat is dus ook heel wat anders als kankerbehandeling en gevolgen op volwassen leeftijd en
Ten 3e zijn de protocollen tegenwoordig zodanig aangepast dat ze zo min mogelijk (blijvende) schade toebrengen, zijn er medicijnen in ontwikkeling die de (ernstige) bijwerkingen kunnen verzachten en gaat de research gewoon door. Hoef jou niet te vertellen dat dit soort onderzoeken jaren in beslag nemen.
Waar het op neer komt is dat ik blij ben dat ik toentertijd behandeld ben anders had ik hier niet meer gezeten en dat is iets wat ik 100% zeker weet. Ben door het oog van de naald gegaan en heb er veel voor moeten inleveren, maar ik ben er nog.
Citaat Huib caron:
“Het succes bij de behandeling van kanker bij kinderen is geweldig. We kunnen nu driekwart van de kinderen genezen, terwijl dat in 1960 maar 30 procent was, maar de late gevolgen vormen de keerzijde. Caron relativeert wel: „Het lijkt allemaal kommer en kwel, maar als je patiënten spreekt, zeggen ze: ‘Anders was ik er niet geweest!!!!!! “
En dat beste Fan is een waarheid als een koe
Maar zoals met alles zijn mensen voor of tegen, maar om nou iemand bij voorbaat al "bang" te gaan maken!