Dit ben ik.

Discussies over kanker

Moderator: astrid

Berichtdoor gerda q op wo 20 feb 2008 17:35

Dank je wel Tina,

heb nog niks gepakt dat doe ik morgen wel alles is schoon en kan morgen als de kids na school zijn alles in de koffers kieperen.
heb er erg veel zin in aan de enne kant maar... aan de andere kant zie er ook wel erg tegen op vooral de reis enzo.
Moet wel alles alleen doen want Hans zit ergens in noord holland en moeten we vrijdag op de heen reis ergens oppikken over makkelijk gesproken. Had een belangrijke converentie die hij niet kon missen tja.. man en werk.... dit is ook weer zo dubbel heb hem er liever niet bij met inpakken maar voor het sjouwen was het wel een stukje makkelijker geweest tja vrouw zijn hé.
goed de hond morgen na het pension en de rest van de dieren doet de buurvrouw.
Dus het stressen kan beginnen ben een echte stresskip hoor als we op vakantie moeten
jullie horen nog van me toedeleotjes.
Heb nu voor de derde keer de hoofdprijs, maar ze krijgen mij niet klein. Hoop doet leven.
gerda q

Berichtdoor gerda op do 21 feb 2008 12:54

Hoi Hoi Gerda Q,wil jullie namens mij en mijn gezin,alvast een hele fijne vakantie toewensen en meis,geniet er van he.....

groetjes,Sjaak,Gerda en Ricardo
gerda

Berichtdoor gerda q op zo 09 maart 2008 23:08

Zo ben ik einelijk weer eens en wat lees ik tot mijn verschrikking willen ze het forum op heffen!! waar moeten wij dan ons ei kwijt!!

Heb een geweldige vakantie gehad mijn kinderen hebben genoten en geskie't en gescootert en ge ijsvist en ik heb genoten omdat mijn kinderen het zo geweldig hebben gehad zo normaal vakantie vieren als gezin pa voor het skieén en ma voor de troost en het langs de lijn aan moedigen.
maar voor mij is het wel heftig geweest ben nu nog totaal op. en zijn al een dikke week verder merk dat mijn conditie toch wel erg hard achter uit knalt,
Maar wat is zweden een prachtig land die mensen daar zijn zo ontzettend aardig willen alles voor je doen en dat land prachtig gewoon, alleen met de boot mee ... tja das een ander verhaal ik wordt altijd al misselijk als ik de pont bij ons over moet ach riepen ze hier zo'n boot das heel iets anders 175 meter lang men hoela.. op de heen weg een heftige storm gehad echt dus niks voor mij zo'n boot.

Maar goed over tot de orde van de dag ben vrijdag door de pet-scan geweest
volgende week maandag de 17 de de mri en ja er bestaat nog wel iets redelijks dinsdag de 18 de alle uitslagen.
ben nog even druk met bij lezen dus jullie horen weer van mij.

toedeloetjes.
Heb nu voor de derde keer de hoofdprijs, maar ze krijgen mij niet klein. Hoop doet leven.
gerda q

Berichtdoor gerda q op di 18 maart 2008 22:22

Hallootjes,

even heel kort moet nog alles laten bezinken.
Maar mijn gevoel is dus werkelijkheid geworden!
De medicijnen hebben niks geremt alles is dus door aan het groeien en tja best wel hard.
En er is een nieuwe tumor bij gekomen deze zit aan de voorkant tegen het borstbeen aan waar dus die plaat als het ware aan vast zit.
het groeit best wel snel de tumor in mijn rug eigenlijk 2 bollen opelkaar waren nu ruim 10 cm! en die aan de voor kant was nu 4.5 cm.
Als dit zo doorgaat één cm per maand.

En nu?? Tja er is nog één medicijn wat te proberen valt wat weet ik nog niet er moet eerst door een patholoog onderzoek na gedaan worden of het wel werkt dat willen ze eerst in het lap onderzoeken.
En verders heb ik een nieuwe afspraak op de pijnpoli om de medicatie aan te passen.

even alles laten bezinken nu.
toedeloetjes.
gerda q

Berichtdoor vonne op wo 19 maart 2008 13:05

jeetje!!
ik wil je veel sterkte wensen!
laat je niet klein krijgen hoor!
groetjes vonne
alles komt goed!
vonne

Berichtdoor gerda q op vr 21 maart 2008 14:43

Dank je wel vonne,

ik laat me er ook niet onder krijgen hoor.
We gaan nu genieten van het pasen met de prachtige weer voorspelling ahum.
kijk na buiten en ziet het sneeuwen jippie een witte pasen.

fijne dagen allemaal
toedepaashaas.
gerda q

Re: Dit ben ik.

Berichtdoor gerda q op vr 08 aug 2008 16:23

Zo moest even zoeken waar ik gebleven was, heb al niks meer gepost sinds het oude forum opgeheven is en deze gelukkig voor de meeste mensen gewoon is doorgegaan met alles, onder een andere naam.
Heb wel al die tijd gelezen maar kon de moed niet meer opbrengen om hier wat te posten, voelde me een beetje in de steek gelaten denk ik.

Maar goed je blijf toch zoeken na mensen die in het zelfde schuitje zitten alsjezelf wat volgens mij logisch is.
In vogelvlucht wat de stand van zaken nu is.
Loop nu op een andere afdeling van het UMC heb het gevoel dat ik nu echt op de kankerafdeling zit dat is natuurlijk al jaren zo maar op de oncologie is dat toch iets duidelijker.
Ben begonnen met een hormoonbehandeling in combinatie met medicijnen deze mogen ervoor gaan zorgen dat de tumors die er zitten niet zo snel meer gaan groeien, ze zullen niet weg gaan of kleiner worden maar zoals ze zo mooi kunnen zeggen er proberen om er een paar jaartjes extra erbij te kunnen snoepen.
Merk wel dat de boel groeit van binnen duwt in mijn rug een aantal zenuwen aan de kant en op mijn borstbeen een nare spanning das allemaal niet zo prettig gelukkig heb ik nu een goeie pijn medicatie dus echt veel pijn heb ik niet maar ben wel behoorlijk mijn leven aan het beperken, lig steeds vaker plat en ben dan ook best wel honds beroerd.
Maar... heb ook mijn goeie dagen en die buit ik dan maar flink uit.
Vakantie gaan lukt niet meer maar een daggie uit moet te doen zijn heb ik Max en Maud belooft. dan maar iets meer pillen smullen onder weg.
Zo komen we onze dagen wel door.

groet van mij.
gerda q

Berichtdoor Marjoleen op vr 08 aug 2008 17:55

Hoi Gerda,
Lang niet "gesproken"!

Vind het naar om te lezen dat je de afgelopen maanden achteruit bent gegaan en dat zelfs vakantie er niet meer inzit voor je.
Heb je er iig begin dit jaar goed aan gedaan om nog te gaan. Dat pakt niemand je meer af.
Schrik eigenlijk van 't feit dat je nu pas op 'n oncologische afd. behandeld word. Ik word al net zolang als ik kanker kreeg behandeld door 'n oncologisch orthopediscg chirurg (27 jr. dus). Zou ook niet anders willen, bot-/wekedelenkanker behoren in mijn ogen alleen maar toe aan 't vakgebied van 'n oncologisch orthopeed. Deze gaan toch anders om met de problematiek die de kanker met zich meebrengt.

Hoop toch voor je dat de tumoren wellicht wat zullen slinken waardoor de druk (pijn) wat zal afnemen.
Wij vertrekken hier morgenvroeg naar Italië. Kan 't nu nog doen, nu ik nog 2 benen heb. Met 1 been word 't toch stukken moeilijker.
3 Sept. moet ik dan weer naar Nijmegen (Radboud) voor m'n jaarlijkse cô. Nog 'n paar jaar en dan moet Prof.Veth stoppen met werken.
Zal hem dan vreselijk missen, hij behandeld me dus al 27 jr. en daarbij heb ik aan hem zowel m'n leven en 't behoud van m'n been te danken, maar helaas word ook hij ouder. Kan alleen maar hopen dat hij 'n goede opvolger krijgt.
Sterkte en groetjes, Marjoleen
Osteosarcoom 1981(14jr. oud) --> T10B protocol , plaatsing megaprothese april 82 , totaal revisie 1997, Late Effecten kinderkanker 2004 , anno nu (kom)revisie in t vooruitzicht
Marjoleen

Berichtdoor paty75 op vr 08 aug 2008 20:14

pfff, Gerda en Marjolein
jullie hebben veel mee gemaakt. wat ik alleen kan zeggen door vechten. dat is ook iets dat ik tegen mijn man vraag om te door vechten. hij heeft longkanker en leverkanker. en heeft veel pijn. maar momenteel is hij naar het buitenland gegaan voor behandeling waar ze hem veel meer kansen geeft dat het goed komt. en het is moeilijk voor de kinderen, ik heb 4 ze zijn van mijn vorige huwelijk maar ze hebben een band met hem gemaak dat ze het moeilijk vinden over het situatie.
ik wens jullie alle twee en de rest ook van deze forum sterkte en door vechten
groetjes paty
paty75

Berichtdoor gerda q op za 09 aug 2008 13:54

Zo Marjoleen jij bent al op weg neem ik aan een goeie reis zendt ik je achterna.
Ik ben natuurlijk wel al die tijd behandeld door een oncoloog chirurg alleen zat ik dan tijdens het spreekuur gewoon tussen de "normale"gevallen in. En nu zit ik dus op de speciale afdeling tussen alleen maar kankerpatienten in dat bedoelde ik.

Patty meen dat ik je verhaal al ergens voorbij heb zie komen 2 soorten kanker das niet misselijk hoop voor jou en de kinderen dat het iets oplevert in het buitenland het is een smerige ziekte waar we tegen knokken.

wens je toch een fijn weekend toe.
probeer alles maar te nemen zoals het komt .
groet van mij.
gerda q

Berichtdoor coco op do 19 maart 2009 22:03

Hallo allemaal, ik ben een nieuwkomer, en weet pas sinds maandag dat ik een Myxofibrosesarcoom, met een intermediaire maligniteitsgraad.Zo dat is er uit. Na wat gesnuffel op het net weet ik ongeveer wat het is, en al is het nog onwerkelijk ik kan nu tenminste verder, na 8 weken in spanning te hebben gezeten. Ik hoor morgen wanneer ik geopereerd wordt. De tumor is zo groot als een tennisbal, en daardoor heb ik de laatste twee weken bijna niet kunnen slapen, omdat ik niet op mijn zij en op mijn rug kan liggen, en ook niet op mijn andere zij omdat ik in september een nieuwe knie heb gehad, die niet goed zit en opnieuw gedaan moet worden, maar ja dat moet later.
Zo genoeg gespuit, normaal ben ik niet zo spuiend maar ik denk dat jullie wel begrijpen dat ik het even kwijt moest.
Ik hoop wat te kunnen praten met andere mensen die ook zoiets mee hebben gemaakt of meemaken. Ik ben dus erg groen, ik hoor graag van jullie.
gr. Coby
coco

Berichtdoor gerda q op do 25 feb 2010 22:28

Hallo allemaal,

het is heel lang geleden dat ik hier gepost heb, maar zie dat er een aantal patienten met de een of andere vorm van weke delen kanker bij zijn gekomen de groep groeit of gestaag of er is echt bijna nog steeds nikss over bekend wil mijn verhaal nog een keer boven aan zetten misschien dat mensen er wat aan hebben.

Stand van zaken nu: ben pas thuis uit het ziekenhuis van een 10 daags verblijf er is een morfinepomp geplaatst puur om de pijn beter onder kontrole te houden.
heb een scootmobiel en een rolstoel aangeschaft zodat ik weer een beetje leuke dingen kan gaan doen.
Lopen lukt nog wel maar niet hele lange afstanden.
ga volgende week door de de scan puur om te kijken hoe ver het van binnen aan het woekeren is dit heeft geen invloed op mijn behandeling want ze kunnen toch niks meer voor mij doen. ben wel benieuwd hoe het er nou voor staat.

tot zo ver een kleinen update van mijn ziekte tot nu toe.
groet gerda q
gerda q

Berichtdoor Francien58 op vr 26 feb 2010 22:10

Hallo Gerda, ik ben voor het eerst op het forum sinds bij mij 14 december 2009 kanker is geconstateerd.
Een chondrosarcoom met uitzaaiingen naar de ruggewervel. Inmiddels is bij mij de 8ste tot de 10de ruggewervel weggehaald en met titaniumpennen alles vastgezet.
Ik ben nu bezig met opnieuw leren lopen maar dat valt niet mee. Het spannende is nu er is ook nog een tumor bij de ribben maar deze is erg groot en het is vreselijk spannend of ik er nog aan geopereerd word of niet, dit bericht hoor ik a.s. woensdag in Leiden.
Ik heb veel steun aan jouw bericht en hou maar hoop want mijn wereld is ingestort en ik weet op het moment ook niet wat ik er mee aan moet ik wil zo graag dapper zijn maar loop de hele dag te huilen terwijl ik helemaal niet zo iemand ben.
Ik wens jou ook heel veel sterkte.

Groetjes van Francien Brouwers.
Francien58

Berichtdoor gerda q op wo 03 maart 2010 11:58

Hoi francien,
bij mij zijn er in totaal 8 ribben vervangen door een soort kunststof plaat je gaat je er niet makkelijker door bewegen maar het gaat.
revalideren viel niet mee maar het is wel belangrijk dat je positief blijft valt niet mee hé.
Heb er ook dagen bij zitten hoor dat ik het liefst in een hoekje gaat zitten maar heb gelukkig ik kinderen die me op de been houden, want voor hun wil je alles zo lang mogelijk "normaal" houden.
lukt me ook wel redelijk al moet ik dat zelf zeggen.
Het wordt tijd dat er een beetje mooi weer aan komt dan is het allemaal wat makkelijk alhoewel er van het weekend weer sneeuw wordt voorspelt wordt dat zo zat zit nu lekker achter het glas in het zonnetje, moet niet buiten komen want daar is het heel koud had ik al wel in de gaten.
maar hier is het wel lekker zo, in de zon.
kop op Francien hoop dat je het allemaal red.
lieve groet Gerda
gerda q

Berichtdoor Agnes60 op di 09 maart 2010 21:12

Hey Gerda, wat lees ik nu toch allemaal?

Tjee heb er geen woorden voor.
Wat heftig allemaal.
Wilde even mijn medeleven betuigen.
Zelf heb ik lang niet gereageerd.
Da's een lang verhaal maar hier onnodig.
Verleden tijd.
Mijn oppas kindje voor de 2 de keer de leukemie terug.
Gaat niet goed met hem.
Hij moet naar utrecht voor beenmergtransplantatie
Ziet er niet goed voor hem uit.
We hopen en bidden.
Liefs Agnes
Het leven is te mooi om er niets mee te doen!
Agnes60

VorigeVolgende

Keer terug naar Over kanker