wie heeft tips,had blaaskanker

Forum van de Vereniging Waterloop

Moderators: astrid, Waterloop

wie heeft tips,had blaaskanker

Berichtdoor renat op wo 10 maart 2010 15:53

hallo
ik ga mijn even voorstellen.Ben renate 48jaar jong en ben geboren in Zwitserland,maar woon nu al 26 jaar in Nederland.
Ben afgelopen jaar in juni aan blaaskanker in Hilversum geoperieert.Mijn blaas is weg, dus ik heb nu een urinestoma. Na de operatie had ik er chemo in het tergooiziekenhuis in Blaricum,waar ik de kuur naar 3 zware chemo moest stoppen,want ik was zo ziek,dat ik er dood aan kon gaan.
Nu bijna elke maand heb ik last van nierbekkontsteking.Weer antibiotika,maar het word gezegd,ach het gebeurd vaker bij mensen met een urinestoma.
Ik word er niet goed van,dus mijn vraag is wie heeft hier ervaring mee en kan mijn tips geven.
Ben ook al zo ver dat ik verder in een ziekenhuis wil een second opion wil doen,maar welk ziekenhuis is er goed in en neemt de tijd ,maar ook de patient serieus.
renat

Re: wie heeft tips,had blaaskanker

Berichtdoor saense op za 27 maart 2010 17:38

Een wat late reactie, maar kijk eens op de website van Waterloop, de patientenvereniging voor blaas- en nierkanker.
http://www.waterloop.nfk.nl/
Daar staan ervaringsverhalen en als je lid bent krijg je volgens mij het gratis boek Blaaskanker met veel informatie.
Verder hebben zij een contactpersoon bij wie je met vragen terecht kan en zij kunnen je eventueel helpen met namen/ziekenhuis e.d. voor een mogelijke 2nd opion.
Succes.
saense

Re: wie heeft tips,had blaaskanker

Berichtdoor Claudette op do 15 apr 2010 10:41

Hallo Renate,

Ik heb daar helaas nog geen ervaring mee. Ikzelf heb ook blaaskanker en moet eerdaags voor de 3e x een turt ondergaan.Ook ik ben 48. De tumoren zijn al na 3 maand terug en ik begin me zorgen te maken. Hoe is dat bij jou gegaan , had je ook steeds terugkerende recidieven en heb je ook chemospoelingen ervoor nog gehad? Vertel me ook alsjeblieft wat voor soort tumoren of had je oppervlakkige.
ikzelf ben alternatief gegaan omdat ik niet in chemo geloof. ik gebruik veel middelen, als je meer wilt weten wil ik persoonlijk wel info geven.Veel sterkte met het bouwen aan je weerstand, dat is het belangrijkst.

Met vriendelijke groeten
Claudette
Claudette

Keer terug naar Blaas- en nierkanker